Veelgestelde vragen

Kruiden en specerijen

Kan ik beter hele of gemalen kruiden en specerijen kopen?

Als je bij Voordeelkruiden je kruiden en specerijen bestelt, verzenden wij deze dezelfde dag nog in een luchtdichte verpakking. Zodra kruiden worden gemalen beginnen ze hun smaak en kwaliteit te verliezen. Daarom raden we aan om alleen de porties te bestellen die je nodig hebt. Als je een kruidenmolen hebt, kun je beter hele kruiden en specerijen bestellen en deze zelf malen als je ze nodig hebt. Op deze manier behouden de kruiden hun maximale smaak en kwaliteit. We adviseren de kruiden goed afgesloten te bewaren op een donkere, droge en koele plek.

Waar komen de kruiden en specerijen van Voordeelkruiden vandaan?

Onze kruiden en specerijen zijn afkomstig uit de hele wereld. We kopen ze in bij Europese importeurs die aan hoge kwaliteitsstandaarden moeten voldoen. Veel van onze gezonde kruiden worden geteeld in Europa. 

Hoe lang kan ik kruiden en specerijen bewaren?

Je kunt de meeste kruiden minimaal een half jaar lekker en smaakvol houden, mits bewaard op een koele en donkere plaats. Sommige kruiden en specerijen behouden hun smaak zelfs een jaar of langer, terwijl andere eerder hun smaak verliezen. Gemalen kruiden hebben de kortste houdbaarheid. Gemalen komijn en kardemom verliezen hun smaak zeer snel, terwijl peperkorrels en zaden en korrels zoals anatto of nootmuskaat tot een jaar goed kunnen blijven. Kruiden zoals tijm en rozemarijn moeten binnen zes maanden worden gebruikt voor de beste smaak. Bij twijfel raden we aan om je neus te gebruiken. Als je kruiden flauw ruiken, is het waarschijnlijk tijd om nieuwe te kopen. Op onze verpakkingen is een THT datum aangegeven. Tot deze datum kun je de producten veilig gebruiken. Na deze datum kun je kruiden en specerijen gebruiken maar gaat de kwaliteit achteruit. Muffe of beschimmelde kruiden moet je nooit gebruiken!

Hoe moet ik kruiden en specerijen bewaren?

Lucht, licht en hitte tasten de smaak van gedroogde kruiden en specerijen aan. Voor smaakbehoud en de beste houdbaarheid, raden wij je aan de kruiden en specerijen in een luchtdichte kruidenpot te doen en deze in een koele, donkere kast te bewaren. Onze luchtdichte zakken, kun je in de kast bewaren of na opening leeg maken in je eigen kruidenpotjes.

Bevatten de kruiden van Voordeelkruiden noten en andere allergenen?

Een groot deel van onze kruiden en specerijen bevat geen allergenen. Toch kunnen ze in de fabriek of tijdens de opslag in aanraking komen met noten, pinda, mosterd, gluten soja, selderij, mosterd, sesam, sulfiet en lupine worden verwerkt. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen, kunnen we helaas niet voorkomen dat onze kruiden en specerijen deze allergenen bevatten. Informatie over allergenen staat op de productpagina en op de productverpakking.

Verkopen jullie ook kruidenthee?

Veel van de kruiden en specerijen die wij verkopen hebben een medicinale werking. We zijn echter gespecialiseerd in culinaire toepassing van kruiden en kunnen derhalve geen advies geven over het medicinaal gebruik van gezonde kruiden en kruidenthee. We raden je aan een kruidenencyclopedie te raadplegen of een medisch specialist te consulteren als je meer wilt weten over het medicinaal gebruik van kruiden.

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Bij Voordeelkruiden doorloop je in vier gemakkelijke stappen het bestelproces.

Winkelwagen

Als je een product wilt kopen, klik dan op de knop “in winkelmand”. Als je nog niet klaar bent met bestellen, kun je gewoon verder winkelen. Je kunt de bestelling afronden door rechtsboven naar de winkelwagen te gaan. Heb je je bedacht? Dan kun je gemakkelijk het product uit je winkelwagen halen door op het kruisje naast het product te klikken.

Je gegevens

Om de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren, hebben wij een paar gegevens van je nodig. Deze gegevens blijven strikt vertrouwelijk en zullen we nooit aan derden verkopen. Lees hier onze privacy verklaring.

Veilig betalen

Bij Voordeelkruiden kun je veilig en eenvoudig betalen op de volgende manieren:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Credit Card (Master & Visa)
  • Paypal
  • Factuur voor zakelijke klanten (stuur ons een mailtje voor meer informatie over de voorwaarden)

Voor alle betalingen maken wij gebruiken van de diensten en de beveiligde betalingsomgeving van Mollie. Vanuit het bestelproces word je automatisch – langs een beveiligde verbinding van Mollie of Paypal – doorgeleid naar de elektronische betaalomgeving van je eigen bank of de beveiligde Paypal omgeving.

Bestelling voltooid

In een duidelijk overzicht zie je al je gegevens op een rij. Je kunt nu je bestelling definitief bevestigen of laatste wijzigingen aanbrengen.

Bevestiging per e-mail na het plaatsen van een bestelling

In je bevestigingsmail staan de gegevens uit je bestelling. Deze e-mail wordt direct verzonden na het plaatsen van je bestelling. 

Niet ontvangen

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, kan dit komen door een niet correct ingevuld e-mailadres. Controleer nogmaals de e-mail gegevens in je account zodat de zendingen in de toekomst wel goed aankomen. Het kan ook aan je spamfilter van je mailbox liggen. Controleer hiervoor je spambox.

E-mailadres wijzigen

Je e-mailadres kun je gemakkelijk wijzigen in je account. Je account vind vind je rechts bovenin. Je dient eerst in te loggen voordat je je gegevens kunt veranderen. Na het wijzigen zullen je nieuwe gegevens direct in je account van Voordeelkruiden te zien zijn.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Zolang je bestelling niet is verzonden, kun je deze annuleren of wijzigingen. Dit kan kosteloos. Bij annulering van je bestelling, wordt het orderbedrag binnen 30 dagen aan jou terugbetaald. Bestellingen die al verzonden zijn, kunnen niet worden gewijzigd of geannuleerd. Neem contact op met onze klantenservice als je vragen hebt over het annuleren of wijzigen van je bestelling.

Betalen

Hoe kan ik betalen voor mijn bestelling?

Bij Voordeelkruiden kun je veilig en eenvoudig betalen op de volgende manieren:

  • iDeal
  • Bancontact
  • Credit Card (Master & Visa)
  • Paypal
  • Factuur voor zakelijke klanten (stuur ons een mailtje voor meer informatie over de voorwaarden)

Voor alle betalingen maken wij gebruiken van de diensten en de beveiligde betalingsomgeving van Mollie. Vanuit het bestelproces word je automatisch – langs een beveiligde verbinding van Mollie of Paypal – doorgeleid naar de elektronische betaalomgeving van je eigen bank of de beveiligde Paypal omgeving.

Kan ik ook bestellingen plaatsen uit België?

Voordeelkruiden bezorgt ook in België. Betalen vanuit België kan met:

  • Bancontact
  • PayPal
  • Creditcard
Hoe weet ik zeker dat mijn betaalgegevens veilig zijn?

Voor alle betalingen maken wij gebruiken van de diensten en de beveiligde betalingsomgeving van Mollie en Paypal. Vanuit het bestelproces word je automatisch – langs een beveiligde verbinding van Mollie of Paypal – doorgeleid naar de elektronische betaalomgeving van je eigen bank of de beveiligde Paypal omgeving.

SSL-verbinding 

Alle transactie bij Voordeelkruiden vinden plaats via een veilige SSL verbinding. Dit is een sterke vorm van encryptie (versleuteling), die voorkomt dat kwaadwillenden je gegevens kunnen gebruiken. Betaalgegevens worden niet opgeslagen op de website van Voordeelkruiden maar rechtstreeks door Paypal of de banken afgehandeld.

Bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

Onze verzendkosten zijn voor afleveradressen binnen Nederland € 6,95 per afleveradres. Dit is een vast bedrag dat voor alle bestellingen geldt. Boven een orderbedrag van € 50,- is verzending gratis. Voor grotere (pallet) bestellingen geldt een ander verzendtarief, dit verschilt per bestelling. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.

Verzending naar België

De verzendkosten naar België bedragen € 8,95 per afleveradres. Boven een bestelbedrag van € 50,- is verzending naar België gratis.

Verzending naar Duitsland

De verzendkosten naar Duitsland bedragen € 9,95 per afleveradres. Boven een bestelbedrag van € 80,- is verzending naar Duitsland gratis.

Verzending naar Frankrijk

De verzendkosten naar Frankrijk bedragen € 12,95 per afleveradres. Boven een bestelbedrag van € 100,- is verzending naar Frankrijk gratis.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Als je je bestelling voor 20:00 uur hebt geplaatst, wordt deze dezelfde dag nog verwerkt. Meestal wordt de bestelling binnen 2 dagen geleverd. Soms duurt dit iets langer. Al onze pakketten zijn via track & trace te volgen. De code hiervan ontvang je van ons via de mail. Door de coronadrukte gelden aangepaste levertijden. Meer informatie vind je hier.

Kan ik mijn bestelling volgen via track & trace?

Om de voortgang van je bestelling te controleren krijg je een e-mail waarin een track & tracenummer van je bestelling staat. Je kunt hiermee zelf je bestelling volgen.

Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?

Onze kruiden en specerijen worden zoveel mogelijk verstuurd als brievenbuspakje. Handig, want je hoeft niet thuis te zijn om de bestelling in ontvangst te nemen.

Bij grotere bestellingen wordt de zending kosteloos omgezet naar een pakketzending. Was je niet thuis toen onze bezorger bij je aan de deur stond? Dan vind je een kaart in de brievenbus met daarop wat je moet doen.

Kan ik een ander bezorgadres opgeven?

Je kunt tijdens het bestelproces ieder gewenst afleveradres opgeven, met uitzondering van postbusadressen. Je vult namelijk tijdens de bestelling je eigen adres en een gewenst afleveradres in. Via je account op Voordeelkruiden kun je snel en gemakkelijk je gegevens wijzigen.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je kan je aankoop binnen 30 dagen nadat je deze hebt gedaan retourneren. Dit geldt alleen voor ongeopende verpakkingen. In verband met voedselveiligheid kan Voordeelkruiden producten, nadat de verpakking is geopend, niet retour nemen. We rekenen hierbij op je begrip. Mocht je niet tevreden zijn over het product dat je hebt ontvangen, dan kun je een klacht indienen en zullen wij er alles aan doen om er samen met jou uit te komen. 

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over onze producten of werkwijze. We vragen je om bij klachten altijd contact op te nemen met onze klantenservice. 

Klachtenproces

Na ontvangst van je klacht ontvangt je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 7 dagen na ontvangst beantwoorden. Veruit de meeste klachten worden binnen deze periode afgehandeld. Mocht je klacht meer tijd kosten, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

Bemiddeling en geschillencommissie

Als je niet tevreden bent met hoe wij met je klacht zijn omgegaan, kun je contact opnemen met de afdeling Bemiddeling van WebwinkelKeur waar Voordeelkruiden bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging ook niet leiden tot een bevredigende oplossing, dan bestaat de mogelijkheid om je klacht voor de leggen aan de Geschillencommissie van WebwinkelKeur.

Zakelijke klanten

Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle prijzen op de website van Voordeelkruiden zijn consumentenprijzen en derhalve inclusief BTW.

Ik heb een bedrijf in België, kan ik exclusief BTW bestellen?

Ja dit is zeker mogelijk. Laat onze klantenservice weten welke producten je wilt bestellen en vermeld hierbij je volledige bedrijfsgegevens. We zijn verplicht om het opgegeven BTW nummer te controleren. Nadat we dit gedaan hebben, ontvang je per e-mail een factuur zonder BTW die per overschrijving betaald kan worden. Onze bankgegevens staan vermeld op de factuur.

Hanteren jullie ook staffelprijzen en bulkprijzen?

De porties op onze website zijn bestemd voor consumenten. Bij deze hoeveelheden hanteren we staffelprijzen bij meerdere stuks. Voor zakelijke klanten kunnen wij ook groteren portieverpakkingen leveren met aantrekkelijke prijzen. Voor bijna alles soorten kruiden en specerijen kunnen we ook bulkverpakkingen leveren tot 25 kilo. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Kan ik op rekening kopen?

Voor vaste zakelijke klanten behoort het kopen op rekening tot de mogelijkheden. Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.